3. april 2013

PERMANENT MAKE-UP


Jeg har før luftet tanken om permanent make-up her inde. Der fik jeg ikke særlig mange opfordringer til at gøre det. 
Men jeg kan simpelthen ikke lade tanken om det gå. 
Jeg er født med meget lyst hår og det gælder selvfølgelig også for mine øjenbryn. De kan slet ikke ses i virkeligheden. Jeg er med tiden blevet helt afhængig af dem og skal derfor bruge en del tid hver morgen bare for at tegne dem op. 
i mine øjne ville det være intet mindre end fantastisk at vågne op om morgenen og bare have dem der!
Jeg har faktisk fundet hende der skal lave det OG bestilt en tid .. uuuh! Har allerede sommerfugle i maven. Er virkelig nervøs og bange for at det skal gøre ondt. Men tror virkelig at det er det hele værd!

Hvad er jeres holdning til Permanent Make-up? 
Er det noget i kunne finde på at gøre?


12 kommentarer:

  1. Jeg ville virkelig aldrig få mig permanent makeup. For det første, så synes jeg virkelig, at det ikke er pænt med optegnede permanente øjenbryn. Hvorfor farver du dem ikke bare?
    Jeg har helt sorte øjenbryn så jeg har ikke det problem som du har. Jeg kan godt følge dig, at du synes det er irriterende og kræver alt for megen tid. Men det er noget jeg aldrig ville finde på. Men smag og behag, ikke?

    Nu må jeg ønske dig held og lykke og jeg håber at det bliver sådan som du ønsker. Jeg vil da gerne se resultatet :-)

    xx,
    hemmeligblogger.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Har virkelig også gået og overvejet det i sååå lang tid, da jeg engang for nogle år siden kom til at barbere utrolig meget af mine øjenbryn af, så de er ret fucket up, og har mistet håbet om at de bliver sig selv igen :-(
    Har købt et eyebrow kit som jeg vil afprøve og se om det er mig, ellers så får jeg det sandsynligvis også lavet! :-D
    Vil utrolig gerne høre om det, og se dem når du har fået det lavet :-D

    Kig gerne forbi min giveaway <3
    http://www.ablondemess.dk/2013/04/makeup-giveaway.html

    SvarSlet
  3. SÅ fin blog! Held & lykke:) Skal vi følges? Smid en kommentar på min blog, og jeg skynder mig at følge dig.
    Kys
    kirstinesworld.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Jeg har præcis samme problem. MEGET LYSE ØJENBRYN. Det ligner faktisk at jeg ikke har nogen, og det er sgu bare ikke pænt til mig at farve dem. Har prøvet alt nærmest. Så jeg overvejer det seriøst også. Jeg glæder mig til at følge med herinde, og jeg glæder mig til at læse om dine oplevelser omkring det. Go for it.
    Det er sgu en byrde at bruge så meget tid på det pis hver dag. Jeg er desuden farvet mørkhåret, så jeg er endnu mere nødsaget til at tegne op end du reelt set er. Så jeg tror heller ikke der går længe før jeg tager chancen.

    Helt og lykke! (:


    www.annejeppesen.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Tror ikke selv at jeg kunne finde på det, men jeg har også meget mørke øjenbryn så jeg kan heller ikke helt sætte mig i samme sted.
    Men jeg kan godt forstå at det ville være meget nemmere for dig og hvis du alligevel vil have dine øjenbryn på præcis samme måde for evigt er det da en genial ting at gøre :)

    http://emiliesaltogintet.blogspot.dk/

    SvarSlet
  6. Nej, udseende ændre sig så meget igennem livet, så ville nødig have noget som ikke passede til mit ansigt senere i livet (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Permamente øjnebryn forsvinder efter 3-4 år, så det er ikke nogle man har foraltid ;-)

      Slet
  7. Jeg er ganske tilfreds min mine brune/lidt rødlige øjenbryn. Faktisk er jeg glad for at de ikke er helt mørke. :-)

    //miaekholm.blogspot.dk

    SvarSlet
  8. Jeg kan sagtens følge dig i det og hvor er det fedt at du har fået bestilt tid. Hvis jeg havde det samme problem som dig kunne jeg nok også finde på det. Faktisk er jeg selv født med ret lyse øjenbryn, men efter jeg er begyndt at farve dem er de blevet mørkere (ja klart når man farver dem), men jeg snakker også om når jeg ikke har dem farvet op. Super fedt, glæder mig til at læse mere om det.

    Tjek gerne vores blog ud og smid også gerne en kommentar - http://livsalling.bloggersdelight.dk/

    Kram fra Liv og Cecilie

    SvarSlet
  9. SUper fin ide, og sejt at du har bestilt tid til at få det gjort nu :).

    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
  10. Dejligt med lidt opbakning!
    Jeg har i mit nye indlæg, skrevet hvor længe det holder osv.
    Det er ikke for evigt og altid, som en almindelig tatovering! :)

    SvarSlet
  11. Vær ikke bange for permanent makeup....
    Stødte lige på denne fine blog og vil blot videregive mine erfaringer. Jeg har selv udført permanent makeup i 15 år og forstår 100% de scenarier som i alle henviser til. Rigtig mange får alt for meget farve i brynene og alt for "skør" en form med for skarpt afgrændsede kanter. Der er sket rigtig meget på området de senere år og aldrig har der været så meget fokus på det naturlige bryn som nu. Der er flere faktorer der er vigtige når et bryn skal optegnes. Selvfølgelig faconen, men også de enkelte teknikker, farver og nålevalg. Teknikken er forskellig fra kunde til kunde alt efter om der er hår fra naturens side eller ej. Det er meget oppe i tiden at tegne hår, det er klart også det jeg anbefaler. Men mangler der mange hår i brynet, så vil hårpåtegning ikke kunne stå alene, der skal altid laves en bundfarve/powderfill for at undgå stribede bryn. Retningen på hårene der tegnes er desuden altafgørende. De skal følge de oprindelige hår og ikke give "zebrastriber". Det er et stort arbejde og noget der tager tid at lave et helt bryn med hårpåtegning og derfor laver mange behandlere stadig helfarvning af brynet. Desuden er det vigtigt at tjekke op på kvaliteten af farverne der anvendes for at undgå uhensigtsmæssige nuancer f.eks. rødelige og violette når brynet falmer. Få altid en konsultation inden den egentlige behandling påbegyndes og få klarlagt dine ønsker 100%. Så er der ingen grund til at holde sig fra permanent makeup:-)
    Tjek evt mere på min hjemmeside www.hudplejecentret.dk. Kh Birgit

    SvarSlet